۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۶

علی‌نژاد در گفتگو با مهر:

نتایج تیم‌های ووشو ایران شگفت‌آور بود/ برای نخستین‌بار بیشتر از چین طلا گرفتیم

نتایج تیم‌های ووشو ایران شگفت‌آور بود/ برای نخستین‌بار بیشتر از چین طلا گرفتیم

رئیس فدراسیون ووشو با تاکید بر اهمیت کسب عنوان نایب قهرمانی رقابتهای جوانان آسیا گفت: با توجه به شرایط بد مالی که در طول یکسال اخیر با آن مواجه بودیم، باید عنوان کنم نتایج تیم‌های ووشو ایران شگفتی بود.

مهدی علی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص  عملکرد تیم‌های ووشو ایران در مسابقات ورلدگیمز کلمبیا و جوانان آسیا در فیلیپین ضمن بیان مطلب فوق گفت: رقابتهای جوانان آسیا در سطح بالایی برگزار شد، حضور 450 ووشوکار از 24 کشور این قاره باعث شد، رقابتهای جذاب و دیدنی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل حضور کشورهای چون چین، کره‌جنوبی، ماکائو، هنگ کنگ، ویتنام و ... همه سال‌ها فراتر از رقابتهای جهانی برگزار می‌شود و در این میدان دشوار جوانان ما توانستند بهتر از سال گذشته ظاهر شده و با کسب 18 مدال رنگارنگ، نایب قهرمان شوند.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص کاهش مدال‌های ایران نسبت به دوره گذشته هم اظهار داشت: این درست ما دو برنز کمتر کسب کردیم ولی یک طلا و یک نقره بیشتر از دوره قبل به دست آوردیم که این اهمیت بیشتری برای ما دارد. ضمن اینکه ما در مجموع مردان و زنان هر دو بخش تالو و ساندا برای نخستین بار بعد از چین و هنگ‌کنگ سوم شدیم. تیم دوم یعنی هنگ‌کنگ فقط دو نقره بیشتر از ما کسب کرد.

علی‌نژاد به تکرار نایب قهرمانی بخش ساندا نیز اشاره و تاکید کرد: ما با 4 طلا در ساندا نایب قهرمان شدیم که تنها با تیم قهرمان یعنی چین تنها دو طلا فاصله داشتیم و اگر مدال‌های بانوان و آقایان جداگانه محاسبه می‌شد، حتی می‌توانستیم قهرمان شویم. چینی‌ها در بخش ساندای مردان فقط سه طلا گرفتند. این برای اولین بار در ووشو جهان است که یک تیم بیشتر از چین طلا کسب می‌کند.

وی در خصوص نتیجه کلی تیم ملی تصریح کرد: با توجه به شرایط بد مالی که در طول یکسال اخیر با آن مواجه بودیم، باید عنوان کنم کسب این نتیجه یک شگفتی بود. به واقع شرایط فدراسیون چیزی در حد اسفبار بود که ما به خوبی این جریان را مدیریت کردیم و حتی بهتر از دوره قبل نتیجه گرفتیم.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان گفت: ووشوکاران ما در کلمبیا با چهار نماینده حاضر شدند و چهار طلا کسب کردند. در فیلپین هم که 18 مدال رنگارنگ به دست آمد و این اولین مدال‌های ورزش ایران در دولت یازدهم است که باعث افتخار جامعه ووشو کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی جوانان ایران با کسب 18 مدال طلا، نقره و برنز در پایان هفتمین دوره مسابقات نوجوانان آسیا عنوان نایب قهرمانی بخش ساندا و سومی مجموع را به خود اختصاص داد.
 

کد خبر 2115210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha